Saturday, October 13, 2012

Makan makan makanan.


Fuyoohh ! fuyoo fuyoo..
Bawu aku tahu perasaan ibu ibu ngandung.
Patotlaa bukan maen mak aku
punya dok tatang kakak ipaq aku.
Apa jaa depa bli mesti akan beli dekat dia
sama. Sampai naek jeles then wat aku sedikit
tak pueh hati. Boleh lak camtu ? Kini baru ku mengerti
supaya dia tak teringin kan tak baek
buat ibu ngandung teringat ingat.
Memang naluri itu datang sendiri.


Terima kaseh mak sebab masak ikan puyu goreng
yang di datangkan khas dari kampungku
Kedah Darul Aman. :)


Tak lupa juga Burung Puyuh goreng Rahim Nasi Kandar
memang sempoi. Sampe tulang tulang aku gigit..
Kesedapan yang tiada tandingan.


Terima kaseh juga buat suami dan ibu mertuaku sebab
beli daging rusa Memang pueh dpt makan.
Rasanya hingga kini buat aku telan aiq liur lagi dan lagi.
Ngada sungguh aih !


Next nak itik pulak,
Pening pala suamiku sebab dia cakap
itik kedai cina jaa selalu jual. Betul kaa ?
Kat kampung ada jaa itik tangkap sembelih
n masak sendiri. Mak boleh masak ! Hehehe.
Planning planning maseh banyak masa lagi. :)


Sebenarnya dah banyak makanan yang bila
mulut aku sebut jaa Alhamdulillah insan tersayang
akan pergi beli. Tapi semua benda selalu selau makan
laa cuma menu menu di atas skit laa macam laen dari
menu biasa.


Tak lupa tahniah buat abang dan kakak ipar
sebab lahirkan bayi perempuan sulung yang comel
wat family sebelah aku .
Bestnyaa baby gegurl !

0 sok seh sok seh: