Wednesday, May 11, 2011

Dugaan ++ Pengalaman !

Hari yang penuh aktiviti
Bangun pagi pagi dah mengemas rumah.
Practise practise ! Hahaaa.
Cuti cuti kenalaa wat keja rumah.
Dalam jam 11 pulak ada Tournament Badminton.
Alahai, tournament laa sangat. Macam gempak
jaa. Mula game 1st dah bergadoh bagai.
Sume benda tak kena. Owg cakap cinta tak
semuanya indah kan ? Dah aku cakap kami
tak leh partner same same sbb aku benci bila
kenaa tocher ngan arah arah ! Mula naek berang.
Nak pulak boyfie sendiri lg spoil mood.
Malo lak rasanyaa. Semua taw aku ngah bebai.
Malu ! Lama gak nak tenteramkan diri.
Penat berbincang ngan berbalah.
Masing2 ngan ego sendiri tapi last last
dua dua cool down. Ingatkan neh laa kaly
terakhir aku join dowang. Settle 1 dugaan !
Maen macam besa sampai koi 2 setengah.
Heppy go luckly oooo.. =)
Ingat jangan buat saya macam kawan2 kau oke.
I'm home !
Alamak haii, dah tengah lapar 1 makanan pown tadak.
Terpaksa masak memasak.
Goreng goreng ayam.
Penat aku maen tak habes tambah
penat lagi bila balek rumah.
Selesai jaaa aku tido dengan nyenyaknya
walau sekejap sebab nak p hantar cek eifa
lak kat jety. Seb bek anip nak tolong ikot.
Boleh dok besilaa jaa jadik 'mam' kat sebelah.
Jalan gila jem ! Ntah nape tetiba hari banyak
pulak kereta kat Penang neyh. Betol betol kat
highway lepas skit pada Queensbay satu lagi
kejadian tak di ingini berlaku. 
Keadaan sunyi sepi tetiba ada lak
Bammm !
Betul tak ekk bunyi camtu ?
Saling berpandangan kami bertiga.
Cepat2 aku suwoh anip kuaq tengok.
Bumper keta dia dah kena buboh ngan
keta belakang. Aku apa lagi
join jugak kuaq tengok. Makk datokkkk
Merc tuh ! Ada aku kesah hang naek keta
apa apek oii. Hang yang salah ! Hang langgaq.
Konon keta boleh pi bikin bikin apa laa.
Neh jom pi balai laa. Ceeeeeeee.
Gila aku boleh jadik macam singa.
Mcm tak caya aku tengking2 dia.
Gigil gak tangan neh.
Anip settle kan daa. Di bayar
ganty rugi yang setimpal.
Cian dia, dah keta bawu pi cat.
dah sayang gila kat keta dia.
aduh . aku dapat rasa tapi dia wat cool ja.
Sabaq2. Dugaan kan ?
Semua tuh jadikan pengalaman dalam hidup.
Tapi ada hikmah jugak. Hanya kita jaa tahu.
Terukir senyum bapa. Suka !
Dalam tak sedar, panjang betul aku karang.
Huishhh tapi puas.
Hadapi dengan tenang jiwa. :)

Time to snap ! ;)



0 sok seh sok seh: