Tuesday, August 31, 2010

Hati seorang wanita?





Betulkah begini?

Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya
tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada
di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


Eyaaaaa, mungkin satu kebenaran kan. Seperti rasa
dalam hati ini. ;)))






Monday, August 30, 2010

..Mesti Mari..




Mari mari.
Mari dekat.
Mari saya nak share.
Mari ke mari. ;)
Mari lihat tempat yang
cantek ini.
Saya suka lihat.
Suka suka suka.
Inilah keindahan Pulau Pinang.
Pulau kelahiran saya.
Oh saya anak Pulau.
Cantek kan? ;)))





lepaklepak.;p

ohh, Merdeka!




Hahahaaa.
Semangatku menyambut hari kemerdekaan.
Apee sebab? Merdeka SALE!
Indah hidup.
Ketidaksabaran menanti esok.






Tuesday, August 24, 2010

my LIFE.life.LIFE












Dan Bila Esok?




Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya





New of our HERO.




.Muhammad Izz Airil.
.My Joyness.








credit to me! ;)




Monday, August 23, 2010

RENDO3.





Saya teringat kenangan bersama mereka.
Rindu nak jalan-jalan sama.
Tengok movie. Berkelah dan berBBQ. Lepak pantai.
Yang paling rendo nak karaoke!
Nak nak denga suara Sariyah. ;((
Bila akan bertemu lagi yaaa SAYANG!
Dari Utara ke Selatan. "Berteman Sampai Mati".




suka.suka.suka.





mood ; cinta yang ku duga.


" Walau hatiku pedih
Ku rasa sendiri kepedihan
Kesakitan hati ku menangis
Rintihan jiwa yang terus merana

Walau ku sendirian
Ku renangi lautan yang dalam
Tiada siapa sudi perhatikan
Itu yang ku duga selama ini

Kesakitan cinta yang melanda ku
Menghentikan degupan rindu
Yang hampir bernyawa
Kecewa yang tiada terhingga
Bila mendengar berita kau tak cintaiku
Kini ku fahami erti cintamu
Kau hanya bernyawakan patung dalam dirimu
Kecewa melanda di hati
Mengapa begini yang aku hadapi

Walau ku sendirian
Ku renangi lautan yang dalam
Tiada siapa sudi perhatikan
Itu yang ku duga selama ini.."





Bukan PERAMPAS.






Mata itu sangat menawan.
Buat aku tertarik.
Kali pertama melihat sudah
buat hati tertawan.
Tapi saat aku tahu mata
itu sudah di miliki.
Mahukah aku terus melihat?
Tidak lagi. Aku tidak akan
mengganggu mata itu lagi.
Kau bukan milikku.
Kenapa laki2 tak pernah cukup?
Jadilah manusia yang menghargai
apa yang kamu punya.





Wednesday, August 18, 2010

Si hero lagi.




Masa cutiku di habiskan melayan
telatah anak kecil ini.
Jadik banyak sekali sesi photoshot
bersamanyaa. Ohh si anak giler lensa
ini memang senang hati sekali.
Pose bersama bantai bucukku lagi.
Ohh bertambah bahagia hidup ini
walau ada yang tak langsung suka
kebahagiaan yang aku kecapi ini.
Giler terok punya budak! lalalalaaaa~
Ohh Ohh Ohh...








Ini koleksi di kala bangon tido.;))




Tuesday, August 17, 2010

Si heroku.




Hero ini giler lensa betol.
Pantang nak amek gambo jaa.
Suka hati betoi. :))
Cuti-cutiku menjadi bertambah
indah lagi.













Sunday, August 15, 2010

Superb!






Sudah lama tidak berblogger.
Kerja laa katakan. Hahaaahaa.
Hari ini hari yang baek sekali.
Saya punya Izz Airil kembali.
Selain itu saya rindu si mata hazel. :))
Giler rindu awak.
Kerja baek2 yaaa.
Bahagia.Bahagia.Bahagia.
Aku tidak jadik manusia yang
cakap tak supa bikin. Yess! ;P
Tak mahu lagi pikiaq. Sudah
bahagia dan tenang begini.
Riang gembira tak dak pemusnah
segalanya. Syukur.








Tuesday, August 10, 2010

Cakap2.






Hurggghh! Inikah aku?
Bercakap tak supa bikin? Tidaaakkkkkk!!!!!
Apa nak jadik neyh. Ketok pala
dengan merton arh. Ketok ulang2.
Sampe sedar diri, semoga tidak berubah.
Tabah dan Tegar kerna takot kecewa.
Semoga kuat3! :(
Semangat WAJA. 1 Malaysia. ;D






Monday, August 9, 2010

..Cinta Sampai Di Sini..





Mood; Currently Satisfied!


mencoba tuk pahami 
mencari celah hatimu 
bila harus menangis 
aku kan menangis
namun air mata ini telah habis  
segalanya telah ku berikan 
tapi kau tak pernah ada pengertian 
mungkin kita harus jalani 
cinta memang cukup sampai disini.






Kebahagian Dalam Perpisahan.




Bahagiakah?

.. Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerana lantang terbaca dari muka
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih?

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar disinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur
Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Tiap titis airmata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam
Kerana cuba menafi realiti ..



; by shahirAF8





Sunday, August 8, 2010

..Rindu Anak..







.Aku tahu si tecik pasti rindu Aku.
Aku rindu tecik jugak.

.. (◑‿◑)..






;koleksi peribadi kami
bersama. ahakkkz!


..Blogger!




Mood ; Hari ini penat jalan2 dan lepak KING
di Bukit Jambul. :))
Jadik xdaa mood nak tulis blog. (Idea ilang)
Hati sangat rindu dan teringat pada anak izz.
Skype kan diri sebagai pengubatnya.
Giler bahagia bila ketahui dia akan
tinggal kat Penang sampai lepas raya. Yeeeaaa2!!
Di sebabkan mama dia tak sampai
aty nak tinggai kat umah mengasuh lagi.
Si budak tecik yang cumel, sayang kamu!






Wednesday, August 4, 2010

Esok...




Esok hari sudah kerja.
Luka berdarah kembalikah? Tak laa.
Saketnyaa? Sedikit laaa.
Memang tak da benda besar
pown tapi kenapa air mata neyh perlu
wujud? Kenapa? Kenapa? Pergi depan cermin.
Cakap pada diri, tak perlu bazir
air mata laaa. Untuk kaca tak laku tuh kalo
permata berharga tak paa jugak.
Dushhh! Touching2 lakk aii.
Tak suka aku pandang
telepon neyh.
Hati kecil berkata ;

Kan dah tak sayang?
Kan dah langsung tak cinta? Kenapa
nak touching. Pedulikan laaa.
Dulu dah elok tapi dok berbaek
amek habuan. Tak yah laa kawan ngan
owang macam tuh. Dugaan apakah ini?
Doa supaya sumer tuh Tuhan
akan bayar cash nanti! Rasa
satu persatu apa g hg dah wat.
Jahatka aku?Taa baek kan.
Mak ayah tak penah ajaq pown.
Tapi sapa ajaq? Takde sapa koht..
Wujudnya sendiri selepas paa yang
telah aku lalui.

Tiap2 minggu kaaa kena buat azam
baru haaa? Bosan betul.
Kalo tukaq hati kaa jantung kaa
boleyh tak haa? Jadi tak daa
ingat apa yg penah tersimpan kan.
Esok hari sudah kerja.
Mata tak leyh nak lena lak. Berkali aku cuba
pejam. Jadik blogger neyh laa teman baek.
Nak text pown dah lewat malam. Yang nak di text
pown perlu rehat. Letih bekerja manakan
nak layan kerenah aku neyh.
Hurrrmmmm. Hambar jaaa aty.
Oh Tuhan, kuatkanlah aku. Hidup
perlu di teruskan! Aya kuat! :))))))



; Perlu kaa tulis neyh haaa?
Tak malukaa orang laen baca nanty?
Perlu tuk aku tenangkan hati. Aku tak malu koht
sebab manusia2 laen yang bace blog. Sebelum nak
kata aku tak malu, hang tuh tak malu ka baca blog aku?
Dah sah2 tajuk "My own's bittersweet"! Oppss.




♥ KOBE koht!




Mood ; Kerja oh Kerja.

Baru mendapat panggilan daripada
OSRAM. Al maklumlah tempat pertama
aku hantar resume. :)
Katanya ada position kosong
iaitu Admin Data Entry. Kata
kakakku pula kerjanya masuk
data dalam sistem. Kata HR yang
call, kerja normal shift, bahagian HR
dan siap tawarkan lebih sikit gaji dari Kobe.
Aku nak ke jadik kerani? Hehee.
Dapat kaa bergaya pakai
high heel semula? Dugaan2.
Alasan yang kukuh dapat ku beri
kerana dowg kata kontrak 6 bulan.
Mak aiii, bek aku still dengan KOBE
Sah2 dah permenant. ;P
Tapi yang sebenanyaa kan
aty dah betul melekat
kat Kobe tuh. Syok dan bahagia
kerja di sana kah? Ohh, biarlah
rasiiiaa.




Apa Ku Kisah?






Bercerita lagi lagi dan lagi
Tentang penggantiku dah kau jumpa
Uh dia lebih bergaya
Bicara semanis kola
Dia itu dia ini dia la la la

Mungkin kau tak tahu
Ku tak seperti dulu
Selama bersama
Ku bukan dicinta tapi diperguna
Hanya sia-sia

Apa ku kisah
Kau mainkan rasa
Kau punca segala
Kau takkan berubah
Apa ku kisah
Kini ku berdiri
Rela ku sendiri
Tak lagi peduli
Apa ku kisah
Akan tiba satu masa
Kau akan terkena
Apa ku kisah
Apa ku kisah
Apa apa ku kisah
Apa ku kisah apa ku kisah

Dulu ku memang naïf
Sekarang dah naik tarif
Keinsananmu hilang
Janji langsung tak pegang
Aku tak kisah sama siapa engkau bersama
Kau umpama musuhku untuk sekian lama

Kepala pusing
Pusing tidak menentu
Aku bosan caramu
Buatku bercelaru
Orang suka kata-kata yang dusta
Sebelum kau jadi ratu
Baikku jaga (ka-ching) di saku

Tak kisah tak peduli
Di sana kau berdiri
Rasa resah gelisah
Kerana ku tak peduli
Dengan segala kata janji
Yang tak mungkin terjadi
Tak mungkin terjadi


; by 1nationmc.


..Wanita..



Wanita Dari Pandangan Mata Lelaki


Ada ramai wanita di dalam dunia ini.
Tetapi adakah semua wanita itu mempu menarik minat lelaki untuk mengenalinya.
Kadang-kala seorang lelaki hanya mahu menduga hati seorang wanita sahaja bila mendekati mereka. Tetapi tahukah anda wanita yang bagaimana boleh menarik minat lelaki untuk mendekati mereka?
Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan lelaki mendekati seseorang wanita.



1.Personaliti seorang wanita itu penting. Dengan personaliti yang meyakinkan seseorang lelaki boleh terpikat bila memandangnya. Mereka juga akan berasa lebih yakin untuk mendekati wanita tersebut.


2.Lelaki terkenal dengan mata jalanannya. Ada juga lelaki yang suka memerhatikan wanita yang seksi, apatah lagi jika wanita itu memakai pakaian yang menghairahkan.


3.Penampilan, gaya berjalan dan cara pergaulan wanita juga kadang-kadang membuat seorang lelaki terpikat. Ada kalanya salah satu daripada faktor itulah yang buat lelaki terlalu ingin mendekati seseorang wanita.


4.Ada juga lelaki yang mementingkan kesopanan. Lelaki yang lebih sukakan wanita sebegini selalunya lelaki yang tidak suka berfoya-foya. Mereka lebih suka mendampingi wanita yang tidak akan memalukan mereka.


5.Memang tidak semua lelaki mementingkan wajah. Tetapi ada juga lelaki yang mudah tertarik pada wanita yang cantik, ayu dan anggun. Ada ketikanya sehingga membuatkan mereka menoleh untuk kali kedua bila memandangnya.



Tuesday, August 3, 2010

CompTIA




Sedang aku mengUpdate bloggerkuh ini.
Pak posmen datang. Senang hati aku melihat
surat yang sampai. Ohh, sijil CompTIA yang
kuh tunggu telah tiba dari Chicago.
Dah lama ku tunggu ooo. Dah laaa macam2
dugaan yang perlu ku lalui sewaktu mengikuti
kursus 3P neyh. Yipppiee! Punya apa yang aku mahu
lagi laaa.