Thursday, February 18, 2010

..Ceritera CINTAku..

Karaoke Oh Karaoke
Ini adalah tempat wajib aku dan dia pergi. Kesukaan meluah rasa dengan kegilaan menyanyi. Rindu laa nnk denga b nyanyi. Kalo baca ini blog 'please call then nyanyi satu lagu ek' :). Tersentuh hati ini saat dia nyanyikan lagu 'Kristal - Ku Membisu'. Titis mutiara mengalir dari anak mata ini kerna sesungguhnya lagu ituh penuh makna buat kisah kami. Aku sayang dia selamanya. Hanya dia.

Wayang Oh Wayang
Teringat aku pada detik pertama kami bersama masuk panggung. Menonton cerita 9September bersama juga teman kesayanganku iza dan pasangannya. Dia insan lelaki yang tidak suka gila tonton cerita melayu tapi aku sebaliknya. Terok kn! Pernah waktu tengok cerita Dunia Baru The Movie, ada ke patut dia tido dan biarkan aku ketawa sendirian. Paling happening bersamanya tonton cerita High School Musical. Romantik dan seksi ohh.Rancak!
Paling kelakar tak ingat lak waktu tonton Wall E. Cuma aku dan dia saja pasangan yang ada dalam panggung tuh. Yang len family dan kanak2. Kata disney. Hek3!


Lepak Oh Lepak

Pulau Pinang adalah Pulau Cinta buat aku.
Tempat utama kami adalah Sungai Pinang. Syok ohh tempat tuh. Alaa2 padang kota jugak. Tempat terindah kerna suatu malam saat dia melafaz janji setia sebelum pergi meniggalkan pulau ini, sebelum melangkah keluar meniggalkan politeknik dan sebelum dia melangkah masuk ke KIST. Saat aku cuba belajar hidup berdikari kerna aku terlalu perlu dan manja hidup bersamanya. Tuhan saja yang tahu betapa aku perlu dia dalam hidup ini. Berat aku untuk lalui cinta jarak jauh ini. Dah2, sedih oh hadapi saat itu. Tukaq tempat lak naa. Di kala bosan pula dia sering bawak aku lepak kat gurney drive. Tempat terindah dan first aku keluar dengan dia pada hari raya ketiga. Melangkah masuk ke alam minah motor? Mungkin..:) Tidak lupa juga pada MC'D dan KFC sebagai lokasi persinggahan yang boleh di katakan wajib buat aku. Paling terindah dalam hidup ini pulak adalah saat bersamanya di Jambatan Kebanggaan anak pulau. Pertama kali aku lalui itu weyh. B ingat x? 3.4? Huk3. Kesimpulanya, Pulau Pinang adalah tempat terindah menyimpan rahsia cinta aku dan dirinya. Semoga kenangan ini abadi dalam benak pemikiranmu dan lubuk hatimu sayang.

2 sok seh sok seh:

[miss.EQA] said...

bahagia naa!!

epy2 taw..

dun gdo2...

Naora Hayashi said...

ahaha.
bahagia walau sekejap.
cerita lama.
:)